1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe kierunkowe II stopnia (finanse, rachunkowość, ekonomia) lub I stopnia i ukończone kursy z zakresu księgowości lub certyfikat księgowy,
- 5-letnie doświadczenie na stanowisku głównego księgowego lub w księgowości na stanowisku kierowniczym bądź w audycie (atutem będzie doświadczenie w branży wodociągowo-kanalizacyjnej),
- dobra znajomość przepisów z zakresu rachunkowości finansowej, rachunkowości zarządczej oraz podatków,
- dobra znajomość przepisów z zakresu płac, ubezpieczeń społecznych, PFRON, PPK i PPE oraz ZFŚS,
- umiejętność samodzielnego ustalania priorytetów oraz działania pod presją czasu,
- odpowiedzialność, skrupulatność, uczciwość,
- dobra umiejętność obsługi komputera – pakiet MS Office.
2. Oczekiwania fakultatywne:
- znajomość programów finansowo-księgowych firmy INSERT oraz programu PŁATNIK, PFRON, SODIR,
- doświadczenie w branży wodociągowo-kanalizacyjnej,
- umiejętności sporządzania analiz, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
- prawo jazdy kat. B
3. Zakres zadań:
- prowadzenie rachunkowości Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego,
- planowanie i nadzorowanie pracy podległego Działu,
- odpowiedzialność za całokształt zagadnień księgowych oraz wdrażanie zmian w tym zakresie,
- kontrola dokumentów finansowo-księgowych,
- organizacja i kontrola prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych,
- nadzór nad windykacją należności,
- obsługa bankowych programów do elektronicznego przekazywania przelewów,
- opracowywanie regulaminów, zarządzeń, zmian polityki rachunkowości, planu kont,
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- kontrolowanie prawidłowości i terminowości rozliczeń CIT, VAT, PFRON, podatku od nieruchomości oraz innych podatków i opłat,
- kontrola prawidłowości sporządzania sprawozdawczości GUS oraz analiz,
- sporządzanie sprawozdawczości miesięcznej dla potrzeb wewnętrznych Spółki,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego,
- współpraca z audytorami w czasie badania sprawozdań finansowych,
- udział w przygotowywaniu wniosku taryfowego,
- nadzór nad prowadzeniem ewidencji majątku spółki,
- organizowanie i nadzorowanie prac związanych z coroczną inwentaryzacją,
- współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi w Spółce w zakresie rozliczeń finansowo-księgowych,
- kontrola prawidłowości sporządzania list płac wynagrodzeń, świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, rachunków do umów cywilnoprawnych i rozliczeń w tym zakresie,
- nadzór nad poprawnością prowadzenie dokumentacji z zakresu: wynagrodzeń, zasiłków, rozliczeń z ZUS i US,
- kontrola prawidłowości rozliczeń z PFRON w zakresie potrzeb spółki,
- kontrola obsługi pracowniczych programów emerytalnych PPE i PPK.
4.Informacje o warunkach pracy:
- Miejsce świadczenia pracy: siedziba Spółki i teren miasta Imielin
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 dodz./dobę
- Planowany termin zatrudnienia: kwiecień/maj 2025r.
5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym miesiąc opublikowania ogłoszenia (lipiec 2024 r.) wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Spółce wyniósł pow. 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- CV wraz z klauzulą wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- List motywacyjny (opcjonalnie),Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, ew. posiadane doświadczenie zawodowe.
7.Miejsce i termin składania dokumentów:
Dokumenty, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: GŁÓWNY/A KSIĘGOWY/A” można składać osobiście w Sekretariacie siedziby Spółki, listownie na adres Miejska Spółka Komunalna sp. z o.o., ul. Imielińska 87, 41-407 Imielin lub mailowo na adres: msk@msk-imielin.pl w terminie do 12.12.2024 r. (decyduje data wpływu oferty do Spółki).
8.Pozostałe informacje:
- złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron,
- oferty niekompletne lub które wpłyną po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane,
- kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub mailowo,
- dokumenty aplikacyjne złożone w ramach naboru, na pisemny wniosek kandydata zostaną zwrócone w terminie trzech miesięcy od ogłoszenia naboru a po upływie trzech miesięcy zostaną trwale zniszczone.
Informujemy, iż obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 ust. 1 i 2 RODO (UE) spełniono na stronie internetowej Miejskiej Spółki Komunalnej w Imielinie w zakładce RODO.